میگرن را با غذا درمان کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 19 / 7 / 1393
بازدید : 831
نویسنده : خورشید

میگرن را با غذا درمان کنید

 
میگرن را با غذا درمان کنیدسازمان جهاني بهداشت، ميگرن را يکي از 20 بيماري ناتوان کننده دنيا معرفي کرده و مطالعه هاي زيادي هم درباره عواملي که باعث تحريک يا جلوگيري از بروز حمله هاي ميگرني مي شود، انجام شده که برخي موادغذايي جزو آنهاست.

پنير مانده و مرکبات؛ متهمان رديف اول
در برخي موادغذايي، ماده اي به نام «تيرامين» وجود دارد که مي تواند محرک ميگرن باشد. اين ماده، بخصوص در پنيرهاي کهنه و شکلات به مقدار زياد وجود دارد و بيماران دچار ميگرن بايد از مصرف اين خوراکي ها بويژه پنيرهاي سفت مثل پنير تبريزي خودداري کنند.
الکل دومين عامل ايجاد حمله هاي ميگرني است در بعضي منابع آمده مرکبات هم مي تواند در بروز اين دردها نقش داشته باشد. اين متخصص تغذيه در ادامه به نکته مهمي اشاره مي کند: بي نظمي در مصرف وعده هاي غذايي هم مي تواند در بروز حمله هاي ميگرني، تاثير بسيار مهمي داشته باشد.

براي ميگرني ها نظم غذايي واجب است
دکتر نيستاني بي نظمي غذايي در افراد را که براي مبتلايان به ميگرن بسيار مهم است، اين گونه تعريف مي کند: افرادي که يکي از وعده هاي غذايي مثل صبحانه يا ناهار را به بهانه مشغله کاري حذف مي کنند يا دو وعده را يکي مي کنند و فواصل طولاني مدت گرسنه مي مانند و نظم غذايي ندارند، بيشتر در معرض حمله هاي ميگرني قرار مي گيرند.
اين متخصص تغذيه ادامه مي دهد: رژيم هاي غذايي سرخود و غيراصولي مثل حذف نان و برنج، ميان وعده ها و وعده هاي اصلي براي لاغر شدن هم براي اين بيماران بيشتر صدمه زننده است چون آنها را دچار نوعي استرس تغذيه اي و گرسنگي مي کند که قطعا در بروز مکرر دردهاي ميگرني نقش دارد.

کنسرو و افزودني هم ممنوع!
برخي افزودني ها هم مي تواند در بروز سردرد ميگرني نقش داشته باشد، به همين دليل اين بيماران تا جايي که امکان دارد، بايد دور مصرف غذاهاي کنسروي را خط بکشند. مخصوصا در برخي انواع کنسرو ماهي که در شرايط کاملا بهداشتي و اصولي تهيه نمي شود، غلظت ماده اي به نام هيستامين که مشکلات بيماران دچار سابقه ميگرن را تشديد مي کند يا آغازگر بيماري در افراد دچار زمينه اين بيماري است، زياد است. افراد مبتلا به ميگرن بايد از مصرف گوشت هاي فرآوري شده مثل سوسيس، کالباس و تمام غذاهاي بسته بندي هم خودداري کنند.

اگر ميگرني هستيد، سبزي و ميوه بخوريد
تا اينجا هر چه گفتيم، منع مصرف بود، اما براي افراد مبتلا به ميگرن چه چيزهايي خوب است و به درمان و کنترل بيماري شان کمک مي کند؟ دکتر نيستاني در پاسخ به اين پرسش مي گويد: رعايت نظم غذايي براي همه افراد لازم است و براي ميگرني ها اصلي اساسي براي کمتر دچار شدن به سردردهاي آزاردهنده است.
او ادامه مي دهد: هرکس با هر شغل و هر نوع زندگي بايد مديريت لازم را در اين زمينه داشته باشد و رعايت اين اصل براي بيماران دچار ميگرن اساسي تر است. بيمار دچار ميگرن بايد سعي کند نظم غذايي داشته باشد، نبايد رژيم عجيب و غريب و غيراصولي بگيرد و مدت طولاني گرسنه بماند. اين متخصص تغذيه توصيه مي کند: مصرف انواع سبزي ها به اين بيماران در حفظ سلامت کلي و حتي آرامش کمک مي کند و بايد آن را در برنامه غذايي شان بگنجانند و بجز مرکبات که در برخي مبتلايان مي تواند محرک باشد، بايد سه تا پنج وعده ميوه در روز مصرف کنند. به گفته اين استاد دانشگاه، کنترل وزن هم در اين بيماران تاثير خوبي دارد.

امگا 3 معجزه مي کند
دکتر نيستاني با اشاره به اين که خيلي از مطالعه ها، اثر بسيار مثبت و مفيد اسيدهاي چرب امگا3 را در کنترل حمله ها و بهبود کساني که ميگرن دارند، ثابت کرده است، مي گويد: اسيدهاي چرب امگا 3 در انواع روغن هاي گياهي مثل روغن دانه سويا و دانه هاي روغني مثل گردو وجود دارد، ولي بهترين منبع غني آن ماهي هاي چرب مثل ماهي سالمون است.
او مي افزايد: در مواردي هم با مکمل ياري مي توان اين اسيدهاي چرب را به بيمار رساند، ولي دوز مکمل، مدت مصرف، نوع آن و حتي برند آن اهميت دارد و حتما بايد با نظر و توصيه پزشک مصرف شود. به گفته اين متخصص تغذيه، اگر بيماري به نکته هاي تغذيه اي لازم توجه و داروهاي تجويز شده را مصرف کند، بي شک مشکلاتش بسيار کمتر خواهد شد. البته مديريت استرس هم مهارتي است که بايد کسب کنند.




:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: میگرن ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با سلام امیدوارم لحظات خوب وخوشی را در فان کلوب آذرخش سپری کنید ومطالب دلخواهتان را بیابید وبا نظراتتان من را در بهتر شدن فان کلوب یاری رسانید

برای بهتر شدن اذرخش چه باید کرد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فان کلوب آذرخش و آدرس azarakhsh2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 966
بازدید ماه : 6109
بازدید کل : 289969
تعداد مطالب : 610
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1


کد هدایت به بالا

RSS

Powered By
loxblog.Com